tisdag 17 juni 2008

Rödtjut i fasta sortimentet


























De senaste månaderna har jag inte alls följt nyhetssläppen, utan koncentrerat inköpen på att lägga upp ett lager hyfsat billiga, säkra och förhoppningsvis lagom lagringsbara kort inför kommande dyrtider. Fonder verkar vara ett osäkert sparande i dessa dagar, och mina kontakter i råoljebranschen är sparsmakade. Därför satsar jag mina surt förvärvade sekiner på vin - bensin går ju ändå inte att dricka.
Nåväl, genom den gode R's försorg har jag ändå fått en liten inblick i de nya rödtjut som tagit plats i fasta sortimentet. Vid ett och samma tillfälle provades 3 av dessa samt en ny årgång av en trotjänare:

2005 7 Deadly Zins (6690)




Av de provade vinerna är det Periquita Reserva jag kommer att återvända till (har redan gjort, förresten). För 79 kronor får man ett mycket välgjort och välsmakande vin, som kanske kan bli än bättre om ett eller ett par år.

Inga kommentarer: